Life is beer
Life is beer
Life is beer, Karlovarský kraj
Popis podniku:
Základní představení projektu Life is Beer
Jedná se o komplexní systém určený jak pro uživatele, kteří si mohou evidovat své „pivní úspěchy“, za které získávají odměny, tak i pro pivovary a minipivovary, které ze systému získají zajímavé statistické údaje a zároveň jsou schopni cíleně oslovovat své zákazníky.
Podstatou celého systému je mobilní aplikace, pomocí které dochází jak k evidenci návštěv, tak i k předávání hodnocení a dalších informací. V počátku fungování projektu se bude jednat zejména o evidenci, hodnocení a informování o různých akcí jednotlivých pivovarů. Postupně se funkčnost může rozšiřovat a zapojovat i další subjekty tak, aby celý systém mohl sloužit pro účastníky nejen k evidenci, ale i k plánování svých výletů a návštěv různých lokalit a s tím spojených akcí. Samozřejmostí jsou připravované jazykové mutace.
Trh aplikací, které si kladou za cíl umožňovat uživatelům různá hodnocení je poměrně široký, nicméně naše aplikace zvyšuje důvěryhodnost hodnocení takovými technologiemi, které zajistí hodnocení pouze těm účastníkům, kteří skutečně danou lokalitu navštívili a opravdu i nějaký čas zde strávili. Tím je nejen zajištěna větší objektivita hodnocení, ale také další přínos pro pivovary, resp. jejich restaurace v prodloužení doby návštěvy uživatele naší aplikace.
Výše uvedený přístup se ukazuje jako vhodný i dle jednání s jednotlivými pivovary, kdy nás tento přístup odlišuje od již existujících aplikací a zvyšuje zájem pivovarů o zapojení do našeho projektu.
Cílová uživatelská skupina - konzumenti
Projekt je zaměřen na specifickou skupinu konzumentů piva. Jedná se o skupinu, která má zájem o poznávání nových piv z malých pivovarů. Členové této skupiny jsou ochotni za pivem i cestovat a pořádat i organizované skupinové výlety a jakákoli další motivace například v možnosti získání výhry za nasbírané body je dalším impulzem k cestě.
Do této skupiny se neřadí pouze konzumenti z ČR, ale také z okolních států, zejména Polska a Německa. To je také důvodem, proč je nutno hned od počátku počítat s jazykovými verzemi všech aplikací a webů.
Cílová skupina - minipivovary
Na druhé straně projektu stojí pivovary, které mají zájem na získávání dalších konzumentů piva. Respektive se jedná o restaurace, které spadají pod jednotlivé pivovary.
Z důvodu cílení projektu na uživatele – konzumenty, kteří mají zájem poznávat různé druhy piv je i cílení v počáteční fázi zejména na minipivovary. Celkový počet minipivovarů je aktuálně cca 500 po celé ČR a v mnoha případech mají pod sebou i několik restaurací, které je vhodné do našeho projektu zařadit. Pro minipivovar to má další vedlejší přínos, a to že je schopen získávat i statistické informace o jednotlivých vlastních restauracích a porovnávat jejich hodnocení mezi sebou.
Business model
Pro uživatele je aplikace zdarma. Pro minipivovary je vypracován systém plateb za zařazenou lokalitu, a to buď paušální měsíční platbou, případně podle realizovaných návštěv dané lokality.
Aktuální situace
Projekt má vytvořenou aplikace určenou pro sběr bodů. Je zpracováno i datové zázemí projektu, včetně API rozhraní potřebné pro sběr dat. Aplikace byla spuštěna pro otestování konceptu (proof of koncept) v době na začátku covid pandemie. Tím bylo testování ovlivněno, nicméně zájem ze strany pivovarů i konzumentů se potvrdil.
Pro sběr dat je využita zejména technologie NFC doplněná i o možnost načítání QR-kódů.
Co aplikace umožňuje řešit
· Celoroční soutěž „pivařů“ dle ročníků. Období je vždy od 1. ledna do 31 prosince daného roku
· Pivní sezóna (rok, po každé sezóně vynulování načtených bodů-návštěv), pivní stezky + ostatní podsoutěže a výzvy jsou řešeny samostatným hodnocením, které se vždy vztahuje k dané akci, výzvě, či události
· Body za návštěvy – soutěž o nejvíce navštívených minipivovarů, vše v digitální podobě bez potřeby obsluhy (vše je přes aplikaci, pomocí bezkontaktního čipu) omezení nutnosti lidského faktoru
· Evidence uživatelů + soutěže
· pivní deník uživatele
· Seznam pivovarů
· Hodnocení pivovarů od uživatelů pivařů (prostředí, obsluha, pivo + informace o počtu piv – do budoucna druh piva)
· Mapa minipivovarů + foto a možnost nabídek, jídelní lístek, zážitky, prohlídky atd.
· Akce pivovarů – motivací bonusové body
· Cílená reklama registrovaným „pivařům“ – účastníkům projektu
· Aplikace pro Android (pro iOS je plánována)
· Kompletně bezkontaktní systém, bez potřeby jakékoliv obsluhy
Přínos minipivovarům:
· Body za návštěvy restauračního pivovaru (minimální časový limit strávený na místě. Limit si nastavuje minipivovar sám a lze tím docílit delší návštěvy a vyšší konzumace návštěvníků ) a prohlídky pivovaru
· Seznam uživatelů „pivařů“ a zpětná vazba ve statistikách v počtu návštěv a vypitých piv
· Motivace mladé generace k opakovanému objíždění minipivovarů a pití nebo degustace piva
· Hodnocení „pivařů“
· Cílená reklama na konkrétní klientelu včetně evidovaných preferencí, např. podle druhu preferovaného piva
· Akce minipivovarů odeslané přímo konkrétním klientům
· Informace o minipivovarech
· Info o místě minipivovaru a okolní lokalitě
· Prodej pivní degustace, zážitku, večeře, ubytování,….
· Velké možnosti rozšíření aplikace dle požadavku
Přínos uživatelům:
· Soutěživost + výhry
· Evidence návštěv a piv - statistika
· Pivní deník
· Hodnocení
· Informace o speciálech
· Informace o akcích, které pořádají minipivovary
· Informace o zajímavostech v dané lokalitě
Bonus:
- Vyhlášení uživatelů dle počtu získaných bodů (návštěv)
- Vyhlášení nej. minipivovaru dle počtu návštěv, hodnocení piva, prostředí, obsluhy, apod. – trofeje, medaile k medializaci
Aplikace je snadno rozšiřitelná pro další PR aktivity, které čerpají informace z nasbíraných dat o pivařích, jejich návštěvách a oblíbenosti jednotlivých minipivovarů.
Prodejní cena
- Kategorie:Startupy
- Typ: Prodej